کد خبر: ۲۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نشست امروز شورای شهر و سؤالات خبرنگاران با محوریت انتخاب شهردار کرمان:
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: حداکثر تا هفته آینده شهردار کرمان از سوی شورای شهر انتخاب شد و رای گیری با حضور خبرنگاران صورت خواهد گرفت.
گفتار نو/ گروه جامعه:
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: حداکثر تا هفته آینده شهردار کرمان از سوی شورای شهر انتخاب شد و رأی‌گیری با حضور خبرنگاران صورت خواهد گرفت.

محمد فرشاد عصر امروز یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان اظهار کرد: در تاریخ 25 شهریورماه با 8 رأی به این جمع‌بندی رسیدیم که در وضعیت فعلی جامعه محمد سام بهترین گزینه برای تصدی شهرداری هستند و وی را انتخاب و به وزارت کشور اعلام کردیم که بعد از مکاتبه و درنهایت تلفنی گفتند بایستی فرد دیگری را انتخاب و آقای سام شرایط لازم را برای تصدی شهرداری ندارد.

وی افزود: گفتیم باید کتباً این موضوع را اعلام کنید و امروز بعد حدود ساعت سه بعدازظهر نامه‌ای از سوی وزارت کشور با این متن که "با توجه به پاسخ واصله نامبرده شرایط لازم را برای تصدی شهرداری ندارد" و "لازم است شورای شهر کرمان در اسرع وقت با تشکیل جلسه برای انتخاب شهردار اقدامات لازم را معمول و از نتیجه وزارت کشور را مطلع نماید" به دستمان رسید.

وی با تأکید بر اینکه بعد از حدود 42 روز وزارت کشور نظر خود را اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: از اعضای شورا تقاضا می‌کنم با وقت اندکی داریم برنامه‌ریزی کنیم و حداکثر تا پایان همین هفته شهردار انتخاب شود.

فرشاد افزود: طی این 25 روز بایستی فرآیند اداری هم طی شود و فرجه‌ای که لازم است شهردار انتخاب شود سه ماه هست و همچنین بایستی حداکثر تا روزهای آغازین هفته آینده شهردار را معرفی کنیم.

حسین چناریان هم گفت: بعد از انتخابات شورای شهر، ترکیب اعضاء مشخص شد و با توجه به اراده و اعتقادی که داشتم به این عرصه پا گذاشتم و اگر کسی درجایی مطلبی مبنی بر اینکه من کار سیاسی انجام داده‌ام بیان کرد پاسخ‌خواهم داد، البته طبیعی است که در انتخابات و بعدازآن انسان در یک جریان سیاسی قرار می‌گیرد و  در ایام انتخابات بنده در لیس اصولگرا قرار گرفتم اما هیچ فعالیت سیاسی نداشتم.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود همواره دو مطلب را مورد تأکید قرار داده‌اند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، اول اینکه شوراها سیاسی نشوند و دوم اینکه شورا خدمت به مناطق محروم و مستضعف را در اولویت خود قرار دهد، بنابراین باید وارد سمت‌وسوهای سیاسی نشویم و شورا را دعوت کنیم حول این محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی بابیان اینکه از روز اول با همه اعضای شورا همکاری کرده‌ام، خاطرنشان کرد: حتی از طرف برخی دوستان متهم به سازش‌کاری هم شده‌ام اما تلاشم این بود دو امر مقام معظم رهبری را دنبال کنم و در انتخاب شهردار هم اعتقاددارم می‌توانیم به گزینه‌هایی برسیم که همه رأی دهند و چرا شهرداری انتخاب نکنیم که هر 11 رأی را داشته باشد. 

چناریان در ادامه بابیان اینکه از انتخاب محمد سام به‌عنوان شهردار کرمان با توانایی‌هایی که دارد  ناراحت شدم، عنوان کرد: اکنون شهرداری در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و لازم است تا نسبت به انتخاب شهردار کرمان اقدامات لازم صورت گیرد.

علی خدادادی دیگر عضو شورای شهر هم گفت: لازم است بگویم شورای شهر کرمان به‌موقع شهردار را انتخاب کرد و بایستی وزارت کشور بر اساس ماده‌قانونی بعد از ده روز تعیین تکلیف و اعلام می‌کرد.

این عضو شورای شهر افزود: شورای شهر با در نظر گرفتن ضوابط، شهردار موردنظر  را انتخاب می‌کند و وزارت کشور باید ظرف مدت ده روز جواب خود را صادر نماید و درصورتی‌که وزیر کشور و استاندار با منتخب شهردار مخالفت کنند با ذکر دلایل و مستندات پاسخ خود را به‌صورت کتبی ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: با نظر اعضای شورای شهر می‌توان این موضوع را پیگیری کرد که چرا بر اساس قانون این‌قدر دیر پاسخ دادند و همچنین دلیل واقعی رد صلاحیت منتخب شورای شهر برای تصدی شهرداری را کتباً اعلام کنند.

رئیس شورای شهر با تائید صحبت‌های چناریان و خدادادی اظهار کرد: درست است که نباید سیاسی‌کاری شود و باید همه برای شهر دلسوزی کنند، منتهی کشور زمانی سروسامان می‌گیرد که همه‌چیز برمدار قانون و بر اساس واقعیات انجام گیرد.

فرشاد بیان کرد: شورا چه از یک یا چند مشی سیاسی باشد همیشه رأی‌گیری حاکم است،  در شوراهایی هم که تمامی منتخبین از یک تشکیلات سیاسی هستند ممکن است برای انتخاب شهردار و یا رأی‌گیری مصوبات خود یک رأی نباشند. 

وی ادامه داد: در زمان انتخاب محمد سام 8 نفر تشخیص دادند که در شرایط فعلی این فرد می‌تواند گزینه خوبی باشد و با امضای شخص استاندار به وزارت کشور معرفی گردید تا روال اداری طی شود که انتخاب نشدن سام شائبه‌ای را به وجود می‌آورد.

فرشاد ادامه داد: طبعاً این مسائل در شورای تأمین مطرح می‌شود و اگر مشکلی در خصوص منتخب شورای شهر برای تصدی شهرداری وجود داشت نماینده عالی دولت  اعلام می‌کرد و با امضای شخص استاندار به وزارت کشور معرفی نمی‌شد.

وی عنوان کرد: کسانی که طبعاً دلسوز آینده شهر هستند اگر مشکلی وجود دارد بایستی تلاش خود را در جهت برطرف شدن آن مطرح کنند و اینجا بایستی ببینیم که اقدامی شده است یا خیر.

فرشاد اظهار کرد: صبح روزی که قرار بود شهردار را انتخاب کنیم خدمت استاندار رفتم و توضیح دادم و وی گفتند خیر است. 

وی بار دیگر با تشریح رسیدن به 5 گزینه شهرداری کرمان بیان کرد: هر آنچه نسبت به انتخاب شهردار فکر می‌کردیم ارائه شد، شورای شهر به 27 نفر به‌عنوان گزینه شهرداری رسید، یکی از این گزینه‌ها  دکتر فدایی بود و به استاندار گفتم که تکلیف کنید تا فدایی شهرداری را بپذیرد، با جلال مآب، بختیاری نماینده سابق بافت، طاهری مدیر آب و فاضلاب و ... هم در خصوص قبول سمت شهرداری صحبت کردیم اما قبول نکردند. 

فرشاد بار دیگر تأکید کرد: هیچ‌یک از اعضا ء هم نبود که گزینه‌ای را مطرح کرده باشند و با در نظر گرفتن نظر اعضاء پذیرفته‌نشده باشد. اکنون مشکلاتی در شهر کرمان وجود دارد که باعث شده کار مردم تعطیل شود  و آقای سام با 7 سال سابقه شهرداری و با تجربیاتی که دارد می‌توانست به‌عنوان شهردار کرمان فعالیت نماید.

وی با اشاره به اینکه در این فرصت باقیمانده شهردار کرمان معرفی خواهد شد، گفت: اگر قانون درست اجرا گردد به نفع جامعه است و قرار نباشد شورا کسی را انتخاب کند که باب طبع ارگان‌هایی که با شورا در ارتباط هم نیستند قرار گیرد.

نائب رئیس شورای شهر هم گفت : شورا به دنبال بهترین گزینه برای شهرداری کرمان است زیرا با انتخاب شهردار ضعیف شورای پنجم شهر کرمان زیر سؤال خواهد رفت.

علی بهرامی عنوان کرد: ما فکر نمی‌کردیم سام رد شود و اکنون وزارت کشور بدون دلیلی مشخص محمد سام را رد صلاحیت کرده است و دقیقا اعلام نکرده رد صلاحیت او چرا به صلاح نیست، البته گزینه‌های جایگزین در صورت شهردار نشدن محمد سام هم مطرح بودند.

وی که به سؤالات خبرنگاران در خصوص انتخاب نشدن محمد سام از سوی وزارت کشور پاسخ می‌داد بابیان اینکه وزارت کشور علت مخالفت خود را به‌صورت واضح اعلام نکرده است، تصریح کرد: به نظر شما دلسوزتر از شورا برای شهر کرمان کیست؟ شورای شهر به دنبال کسی است تا شهر را نجات دهد و به نظر یک عده کاسبین این داستان هستند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا دوباره به‌عنوان کاندید شهرداری اعلام آمادگی خواهید کرد یا خیر، گفت:  در آن زمان هم به اصرار اعضای شورا برای کاندید شهردار شدن ورود کردم اما این بار نخواهم پذیرفت و البته همه اعضای شورا هم در این رابطه اتفاق‌نظر نخواهند داشت.

رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤال خبرنگاران که آیا موسوی (سرپرست شهرداری کرمان) به‌عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح خواهد شد، گفت: موسوی از مدیران لایق شهرداری هستند و در مدت قبول سرپرستی کرمان و همچنین مدیریت خود خوش درخشیدند و برای همه روشن است.

فرشاد همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخاب گزینه جدید شهرداری کرمان و روند انتخاب آن از سوی شورای شهر اظهار کرد: دقیقانمی دانم که شهردار را چگونه انتخاب خواهیم کرد، اما همه اعضای شورا در این خصوص نظرات خود را مطرح خواهند کرد و همفکری صورت خواهد گرفت و درنهایت در حضور خبرنگاران رأی‌گیری خواهیم کرد. 

فرشاد بار دیگر عنوان کرد: حداکثر ظرف 25 روز آینده شهردار کرمان انتخاب خواهد شد، البته به دنبال این هستیم تا هر چه زودتر گزینه شهرداری را انتخاب کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان در شروع نشست امروز با تشریح چگونگی انتخاب نمایندگان این شورا برای شورای شهرستان اظهار کرد: شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت دو نفر و شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت یک نفر را برای شورای شهرستان که در کرمان متشکل از 17 عضو خواهد بود معرفی خواهند کرد.

وی افزود: اعضاء هرکدام می‌توانند کاندید شوند و بارأی گیری دو نفر انتخاب خواهد شد که درنهایت  علی‌اکبر مشرفی و زهرا ایران‌منش هرکدام با 11 رأی به شورای شهرستان معرفی می‌شوند.

در ÷ایان نشست امروز شورای شهر کرمان، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم بر سامان‌دهی بافت تاریخی شهر کرمان تأکید کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگانی از میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، شهرداری برگزار شد، رسیدگی ویژه به بافت تاریخی شهر کرمان مورد تأکید قرار گرفت.

رامین ارجمند کرمانی افزود: باید تلاش کنیم سامان‌دهی بافت تاریخی از طرح و ایده خارج‌شده و عملیاتی شود وزندگی را به بافت تاریخی شهر کرمان برگردانیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل هم با اشاره به طولانی شدن ساخت پل سیدی و بابیان اینکه ساخت پل سیدی زمان‌بر شده و تلفات انسانی هم داشته است، گفت: در قراردادها دو نکته وجود دارد؛ یا پیمان‌کار به وظیفه‌ی خود عمل نمی‌کند و یا شهرداری به‌عنوان کارفرما به تعهدات خود عمل‌نکرده است؛ بنابراین، باید مقصرِ طولانی شدن این پروژه مشخص شود.

محمدجواد کامیاب تصریح کرد: ساخت پل سیدی با پیمان‌کار فعلی به پایان نمی‌رسد؛ بنابراین، مقرر شد مستندات مربوط به این پروژه از سوی شهرداری به شورا ارائه و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: تکمیل پل سیدی، نیاز به منابع مالی بیش از دو برابر روز نخست دارد و حتی شاید با این عدد هم به پایان نرسد؛ بنابراین، باید هرچه سریع‌تر وضعیت پیمان‌کار پل سیدی مشخص شود و در صورت خلع‌ید، پروژه به‌صورت امانی و یا روش‌های دیگر اجرا شود.

وی هم‌چنین با اشاره به تأخیر در انتخاب شهردار کرمان گفت: دراین‌باره جای نگرانی نیست؛ چراکه کمیسیون‌های شورا دارند کار خود را انجام می‌دهند و آقای موسوی، سرپرست شهرداری نیز باقوت امور شهرداری را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان شورا هم در لحظات پایین نشست گفت: در کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان با تغییر نام شهرک صنعتی کرمان مخالفت شد زیرا پیشنهادشده بود شهرک صنعتی، به شهرک کارآفرین تغییر نام پیدا کند که با توجه به این‌که تغییر نام مشکلاتی را به همراه خواهد داشت مقرر شد نام این شهرک همان شهرک صنعتی بماند.

زهرا ایران‌منش همچنین به روند ساخت پارک آفتاب ویژه‌ی اشاره کرد و ادامه داد: مقرر شد اعضای شورا با بازدید از سطح شهر، نقاطی که برای ساخت پارک بانوان مناسب است را موردبررسی قرار دهند و نتیجه را به این کمیسیون اعلام کنند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
سلام خدمت آقاي فرشاد و اعضاي محترم شورا وخسته نباشيد خدمتتان عرض كنم شوراي كه به اين راحتي در رابطه با آقاي سام كوتاه بيايد لذا فكر نميكنم در اينده شوراي موفق براي شهر كرمان باشد اگر تصميم شورا درست بوده باشد دليل عقب نشيني معني ندارد و حتما نبايست شهرداري با 11راي حتما انتخاب شود وشهردار با 9راي دليل ضعيف بودن ان باشد ومخصوص زماني كه ما در انتخابمان مسائل سياسي وقومي را در انتخابمان دخيل ميدهيم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عامل شرارت و تيراندازي در عنبرآباد زمين گير شد

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

نوسان شدید قیمتی در بازار خودرو امروز 20 اردیبهشت1403

اجلاس پیرغلامان فرصتی برای تکریم جایگاه ذاکران امام حسین

وزش باد و گرد و خاک مهمترین پدیده جوی در کرمان

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت تغییر کرد

ارائه خدمات شرکت آب منطقه‌ای به کشاورزان، صرفا با سند مالکیت تک‌برگ

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان

رهایی جوان کهنوجی از چنگال آدم ربایان

تشکیل کمیته جلوگیری از طغیان سرخک در رفسنجان با مشاهده سومین مبتلا به این بیماری

توقیف73 خودروی شوتی حامل سوخت قاچاق در کرمان

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه؛ داروی فیبرینوژن بیماران پیوند کبد موجود نیست

آغاز ثبت‌نام الکترونیکیِ کلاس‌اولی‌ها از امروز / ثبت‌نام هفتم و دهمی‌ها بعد از اعلام نتایج امتحانی انجام می‌شود

توضیح شهرداری کرمان در خصوص انسداد یک هفته‌ای تقاطع غیرهمسطح شهید بادپا

عوارض تزریق نوروبیون چیست؟

هیچ مبلغ غیرمجازی هنگام ثبت نام نباید از اولیاء دریافت شود؛ دریافت پول صرفا برای کتاب، بیمه و فرم مدرسه

انبار کارخانه خودروسازی بم در آتش سوخت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)